Czy w małej firmie potrzebna jest etykieta biznesowa? Jak zachowywać się wobec różnic pozycji, wieku oraz płci? Do jakiego stopnia można sobie pozwolić na korzystanie z luźnej atmosfery i jak nie nadużywać pozorów poufałości? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszym szkoleniu e-learning Akademii PARP „Savoir-vivre w biznesie”.
Powszechny brak kultury upewnia wielu z nas w przekonaniu, że normy grzeczności przestają obowiązywać. Coraz częściej można spotkać się z poglądem, że tylko osoby niezważające na konwenanse, przebojowe, czy wręcz aroganckie, mają szansę na odniesienie sukcesu w życiu zawodowym.
Nowe szkolenie e-learning Akademii PARP „Savoir-vivre w biznesie” uświadamia, że zasady grzeczności wciąż obowiązują. – Stosowanie przyjętych norm ułatwia wszystkim porozumiewanie się i poruszanie w społeczeństwie. Savoir-vivre'u nie należy traktować jak kuli u nogi, która utrudnia odniesienie sukcesu. Właściwe podejście do savoir-vivre'u pomaga zbudować pozytywny wizerunek i zdobyć przewagę konkurencyjną – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.
Szkolenie „Savoir-vivre w biznesie” adresowane jest do mikro, małych i średnich firm. Stanowi praktyczny poradnik jak radzić sobie w życiu zawodowym małej firmy. Zwraca uwagę na najważniejsze i często spotykane problemy z obszaru savoir-vivre w kontaktach zawodowych. Składa się z ośmiu modułów.
W pierwszych dwóch modułach szkolenia uczestnik poznaje savoir-vivre w realiach firmy. Odkrywa podstawowe normy grzeczności w biznesie, zasady precedencji, komunikowania się między współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi.
– To praktyczny poradnik zachowania w świecie małej firmy, w typowych, ale też trudnych sytuacjach, np. wobec uciążliwych kolegów z pracy – dodaje Aneta
Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.
Pierwsze wrażenie i umiejętność nawiązania kontaktu to podstawa sukcesu zawodowego. Właściwy strój, postawa, umiejętność przedstawienia się i przywitania
– to tylko pozornie mało znaczące aspekty naszej pracy. W module trzecim (Jak Cię widzą, tak Cię piszą) i czwartym (Poznajmy się) można przekonać się, że elementy te stanowią podstawę tworzenia profesjonalnego wizerunku.
Dwa kolejne moduły koncentrują się na sposobie prowadzenia rozmowy i kulturze języka. To kluczowe umiejętności dla skutecznej komunikacji, nawiązywania kontaktu i budowania relacji.
Nie wszyscy wiedzą, że zasady savoir-vivre’u obowiązują także przy korzystaniu z nowych technologii. Dlatego moduł siódmy szkolenia poświęcono na związane z tym tematem zagadnienia, m. in. zasady netykiety.
W ostatnim, ósmym module uczestnicy zapoznają się z zasadami przyjmowania gości w firmie oraz organizowania spotkań z klientami poza firmą.
„Savoir-vivre w biznesie” to 45. szkolenie e-learning Akademii PARP. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 44 szkolenia e-learning i 32 szkolenia m-learning (dostępnych na smartfonach i tabletach). Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
kontakt:
msp@akademiaparp.gov.pl
Infolinia 0-801 444 MSP (czyli 0-801 444 677)
żródło:Instytut Edukacji Interaktywnej estakada.pl sp. z o.o. ul. Grzybowska 80/82, Warszawa tel. 22 58 16 300 fax 22 58 16 301
Załącznik | Wielkość |
---|---|
komunikatprasowy_savoirvivre_um.pdf | 169.86 KB |