Czytaj więcej w kategorii Oświata

Brak innych aktualności o tej samej kategorii.
-A +A
23.10.2017
Słodka wycieczka w "czwórce”

19 października klasa III z ostrowskiej "Czwórki” wybrała się do Fabryki Krówek w Milanówku. Najsłynniejszej krówki ciągutki, której smak znają rodzice z dzieciństwa. Tu pani Agnieszka zapoznała nas z historią i tradycją zakładu. Cały proces produkcyjny oparty jest na recepturze z 1921 roku i prowadzony tradycyjną metodą.

Dzieci poznały tajemnicę produkcji cukierków. Zwiedziliśmy fabrykę tych pyszności, zobaczyliśmy z jakich składników powstają, ile się gotują, jak smakują świeże i cieplutkie, oraz dokąd trafiają. W fabryce tej wszystkie cukierki pakowane są ręcznie. Następnie przeszliśmy do zajęć praktycznych, gdzie odbyła się lekcja projektowania własnej, kolorowej etykiety .Dzieci uczyły się także zawijać samodzielnie cukierki. Pod koniec lekcji odbył się konkurs rysunkowy z nagrodami. Na koniec każdy uczestnik wycieczki otrzymał słodką niespodziankę - malutką paczuszkę cukierków na drogę. Mieliśmy słodką przyjemność skosztowania jeszcze ciepłych cukierków i przekonaliśmy się czy rzeczywiście smakują tak dobrze jak wyglądają.

Drugim punktem wycieczki było Muzeum Motoryzacji w Otrębusach. Na miejscu powitał nas przewodnik, który opowiadał nam ciekawe informacje o zgromadzonych autach, o ich historii i produkcji. Muzeum zgromadziło ponad 300 zabytkowych pojazdów. Prawdziwym rarytasem jest ZIS kabriolet J. Stalina i wiele innych aut jakimi jeździli Elvis Presley, Marilyn Monroe czy Jan Kiepura. Uczniowie obejrzeli samochody z lat 20-tych, 30-tych, pojazdy z II wojny światowej i czasów PRL. Były też autobusy londyńskie i scholl busy. Dowiedzieliśmy się od przewodnika, że w Polsce ponad 90% produkcji filmowych jest z udziałem zabytkowych maszyn z tego właśnie muzeum. Auta wypożyczane są nie tylko w Polsce, bo także do Niemiec, Rosji, Ukrainy czy nawet do Włoch. Najnowszą taką produkcją jest Czas Honoru. Poza tym są to dwa ostatnie filmy o papieżu, Przedwiośnie, Awantura o Basię itp. Uczniowie mieli okazję obejrzeć dawne maszyny do pisania, motory, rowery, radia. Pan przewodnik zapoznał nas z tajemnicami niektórych aut i dorożek. Hitem okazał się czołg-RUDY 102,który brał udział w filmie pt,,Czterej pancerni i pies”. Na koniec pobytu w muzeum uczniowie mogli zakupić w sklepiku modele niektórych aut. Pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną. Wspaniałe humory dopisywały nam do końca wycieczki, a wszystko dopełniła słoneczna, piękna pogoda. Opiekunami wycieczki byli: nauczyciele A. Grabowska, M. Kowalska i pani E. Gąsior-Podbielska.