Czytaj więcej w kategorii Inwestycje

Brak innych aktualności o tej samej kategorii.
-A +A
28.04.2017
Ostrów Mazowiecka jeszcze bardziej atrakcyjna gospodarczo

Na wczorajszej konferencji prasowej Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit podpisał dokumenty w sprawie skierowania do przetargu ostatniego odcinka drogi S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Łomży.

Jak podkreślał minister Jerzy Szmit budowa drogi S61, ale także drogi S8, która jest w trakcie realizacji, wpisuję się w politykę obecnego rządu, która ma na celu poprawę infrastruktury drogowej we wschodniej Polsce. - To inwestycja ważna dla naszego miasta, ale też dla całej Ziemi Ostrowskiej – powiedział burmistrz Jerzy Bauer. – Odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży to fragment dużej międzynarodowej trasy Via Baltica – dodał.

Fragment S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży to według numeracji dwa pierwsze z sześciu odcinków, jednak przetargi były ogłaszane licząc od północy. W związku z tym skierowanie wczoraj do przetargu dwóch ostatnich zadań wieńczy ten etap budowy Via Baltica. Chodzi o odcinek od węzła Podborze (z węzłem) do węzła Śniadowo (bez węzła) oraz od węzła Śniadowo (z węzłem) do węzła Łomża Południe (bez węzła), co daje w sumie prawie 37 km.

Należy zaznaczyć, że dokończenie budowy trasy S8 na odcinku Warszawa – Białystok w lipcu 2018 roku, a następnie budowy trasy S61 do 2021 roku spowoduje, że Ostrów Mazowiecka stanie się miastem na skrzyżowaniu tych dwóch bardzo ważnych dróg. Daje nam to duże perspektywy rozwoju, chociażby ze względu na lokalizację tu centrów logistycznych. Istotnym jest jednak również to, że nasze miasto będzie doskonale skomunikowane zarówno z Warszawą, czy Białymstokiem, jak też na przykład z Łomżą. Spowoduje to z jednej strony, że firmy, które zechcą tu inwestować, jak i te, które już u nas działają, będą mogły korzystać z pracowników z innych miast. Z drugiej strony Ostrów może stać się atrakcyjnym miejscem do osiedlenia się dla osób, które pracują w większych ośrodkach, jednak cenią sobie spokój i bezpieczeństwo.

Via Baltica to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi. Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku. Dotychczas w ramach polskiej części trasy powstały odcinki S8 Radzymin – Wyszków i obwodnica Ostrowi Mazowieckiej oraz S61 obwodnica Stawisk, obwodnica Szczuczyna, obwodnica Augustowa. Obecnie w budowie jest odcinek drogi S8 Marki – Radzymin (15,4 km), którego ukończenie jest planowane w listopadzie 2017 roku oraz S8 Wyszków – obwodnica Ostrowi Mazowieckiej (29,1 km), oddanie do ruchu tego odcinka planowane w lipcu 2018 r.

W konferencji udział wzięli także: Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz, poseł na Sejm RP Arkadiusz Czartoryski, Zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Gryga, Dyrektor Oddziału GDDKiA w Białymstoku Wojciech Borzuchowski oraz Wicestarosta Ostrowski Urszula Wołosiewicz, Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka Jerzy Bauer, Wójt Gminy Stary Lubotyń Ireneusz Gumkowski, radni miasta oraz media ogólnopolskie i lokalne.

Relację dotyczącą budowy dróg w okolicach Ostrowi Mazowieckiej można było obejrzeć 27 kwietnia w Kurierze Mazowieckim.