Rozstrzygnięto szósty przetarg na budowę ciągów pieszo-rowerowych na terenie Ostrowi Mazowieckiej. Nadal mamy szansę zainwestowania 16 mln zł z UE w miejską infrastrukturę drogową.
Przypomnijmy. Po piątym przetargu, do którego przystąpił jeden oferent okazało się, że koszt inwestycji jest większy o 17% względem kosztorysu z 2016 r. Oznaczało to konieczność zwiększenia udziału Miasta o 3,4 mln zł w stosunku do pierwotnych założeń.
Ale umowę z wykonawcą można było podpisać dopiero po tym, jak Rada Miasta przyznałaby dodatkowe środki na realizację tej inwestycji. Tak się jednak nie stało. Rada Miasta czterokrotnie nie wyraziła na to zgody a podczas ostatniej sesji przyjęła stanowisko, które wzywało Burmistrza do ogłoszenia kolejnego przetargu. Radni argumentowali, że kwota, jaką należy dołożyć do tej inwestycji jest bardzo wysoka, a kolejny przetarg miał spowodować, że zgłoszą się inni, tańsi wykonawcy. Tak się jednak nie stało. Wyniki szóstego przetargu pokazały to, czego obawiał się Burmistrz. Koszty realizacji inwestycji wzrosły o ok. 1,2 mln złotych. Żeby Miasto mogło ją rozpocząć i tym samym wykorzystać zdobyte w konkursie 16 mln, konieczne jest przeznaczenie dodatkowych 4,6 mln zł na wkład własny. Termin wykonania przypada na koniec września 2019 roku,
Przypomnijmy, że pozyskane z UE fundusze na ten cel służą ochronie powietrza poprzez zmiany form transportu. W tym przypadku chodzi o dostosowanie infrastruktury drogowej do bezpiecznego i wszechstronnego wykorzystania rowerów. Inwestycja w Ostrowi Mazowieckiej oprócz 17 km ścieżek uwzględnia m.in. budowę 15 km chodników, ponad 100 studni odwadniających oraz usunięcie wielu kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych. W konsekwencji radykalnie poprawi stan dróg i bezpieczeństwa w całym mieście oraz na wiele lat bardzo obniży koszty napraw miejskich ulic.
Na wniosek Burmistrza Miasta w piątek, 24 sierpnia odbędzie się sesja Rady Miasta, której głównym tematem będzie zwiększenie udziału środków miasta na realizację tego ważnego zadania.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Budowa ciągów pieszo-rowerowych | 11.91 MB |